perjantai 12. joulukuuta 2014

Luukku 11: Lempi jouluherkut



Aah mikä aihe, nimittäin jouluherkut!
Itsehän oon sellanen herkkupylly jouluisin, ettei mitään tolkkua koko hommassa! Rakastan kinkkua, kalkkunaa, porkkana-, peruna-, lanttu- ja bataattilaatikkoa, maksalaatikkoa unohtamatta, saatika sitten lohta kaikissa muodoissaan. Rosolli, italiansalaatti ja kotikalja, joulutortut, piparkakut, suklaa, pähkinät, riisipuuro ja luumukiisseli, ah. 
Vaikka muuten olen tietyissä asioissa kranttu, niin jouluna en kyllä todellakaan, sillä kuten listasta huomaa, niin suurinosa näistä perinteisemmistä jouluruoista ovat kyllä ihan parhaita. Niistä en kyllä luovu!

Mitkä on teidän lemppari herkkuja jouluna? :)

3 kommenttia:

  1. Mun lemppari jouluruokiiin lukeutuu ehdottomasti porkkanalaatikko ja rosolli, nam! :p

    VastaaPoista
  2. Kinkku ja perunalaatikko on mun lemppareita :) Ostin kotiin joulukinkun kun teki niin paljon mieli :D Tuolla se odottaa uuniin menoa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nam! Mä ajattelin kanssa samaa, että pakko ostaa kyllä kinkku kotiin, vaikka koko jouluna ei kotona ollakaan.. Se on vaan niin hyvää! :D

      Poista